Kursus Dalaman VLE Frog 1Bestarinet

Persekitaran Pembelajaran Maya Frog, atau lebih dikenali sebagai VLE (Virtual Learning Environment) ialah satu sistem pembelajaran berdasarkan jaringan yang menyerupai pembelajaran dunia sebenar dengan mengintegrasikan konsep pendidikan konvensional dengan kaedah maya. Sebagai contoh, guru-guru dapat memberi tugasan, ujian dan menyemak tugasan secara maya, sementara pelajar dapat menghantar tugasan serta menyemak markah menerusi VLE.

Kursus Pendek VLE Frog memberi pendedahan awal bagi para guru untuk membina dan merancang laman VLE masing-masing. Seterusnya, dapat diakses oleh ibubapa dan juga murid-murid sedikit masa kelak secara maya di atas talian.
Para guru dan pelajar boleh mengakses berita sekolah dan dokumen penting yang telah dikemaskinikan oleh pentadbir sekolah. Menerusi Frog VLE dan sambungan internet 4G, pendidikan boleh dilaksanakan di mana jua, pada bila-bila masa melalui Frog VLE yang berasaskan cloud. Dengan ini, pembelajaran boleh dilaksanakan di mana-mana: di sekolah ataupun di rumah, 24 jam sehari, 7 hari seminggu!